Reklamace a vrácení zboží

PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMACE VADNÉHO ZBOŽÍ 

A. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

1) Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy.

2) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

3) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

4) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

5) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

6) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,

7) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

8) Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.

9) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.

10) Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

11) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. (osobní převzetí vždy do 7 dnů od provedení objednávky, pokud kupující do 7 dnů objednávku nepřevezme, automaticky objednávku rušíme). Při nákupu na firmu je záruka 12 měsíců.


B. REKLAMACE VAD ZBOŽÍ

1) Kupující může vadu reklamovat u prodávajícího

2) Kupující je při reklamaci povinen postupovat tak, že doručí na vlastní náklady i riziko reklamovaný výrobek na adresu prodávajícího, (zboží musí být kompletní a čisté. Kupujícímu je doporučeno zasílat zboží v originálním obalu nebo vyhovujícím přepravním obalu, prodávající neručí za případné mechanické poškození před přijetím zboží. Ke každému reklamovanému zboží je kupující povinen prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a uvést přesný popis závad na zboží.

3) Prodávající rozhodne o reklamaci v co nejkratším termínu, kupujícího informuje elektronickou poštou, nebo telefonicky, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.

4) Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 60 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak.

5) Reklamace je za vyřízenou považována okamžikem, kdy o této skutečnosti prodávající informuje kupujícího. Prodávající po vyřízení reklamace vyzve kupujícího k odběru zboží, případně jej zašle na náklady a riziko odběratele zpět.

6) Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.


Potřebujete pomoci?

Kontaktujte nás na emailu [email protected] a nebo na čísle 721 721 178.